Kõneisikute meediatreening
Taustainfo
Koolituse täpne ülesehitus ja rõhuasetused kooskõlastatakse ettevalmistuse käigus. See koosneb teoreetilisest loengust ja praktilisest õppest. Kindlasti on vajalik eelkohtumine ja ajutine ligipääs Teie meediamonitooringule.
Teoreetiline loeng käsitleb teleintervjuu eripärasid, selgitab kuidas intervjuuks valmistuda, millised on teleintervjuu valmimise etapid alates ajakirjaniku helistamisest kuni teleesinemise ja hilisema montaažini välja. Mis juhtub pärast intervjuu andmist ja kuidas valmib lõplik saatelõik? Käsitleme kogu protsessi ka ajakirjaniku pilgu läbi (nt kuidas vastata, et tal oleks intervjuud mugav kasutada ja et tsitaat ikka jõuaks eetrisse? Mida peab kaamera ees olles arvestama (kehakeel, miimika, parasiitsõnad, riietus, meik, kuhu vaadata)? Kuidas kaamerahirmu vähendada?
Seda kõike tehakse läbi interaktiivse vormi koolitusel osalejate ja koolitajate senisele kogemusele tuginedes. Olukordade visualiseerimiseks esitatakse näitlikustavaid videolõike.
Koolituse tulemus
Organisatsiooni kõneisikud edastavad avalikkusele oma sõnumeid arusaadavalt ja veenvalt ning neil on laiapõhjalised teadmised tänapäevase meedia toimimisest. Selle raames tutvustame meediasuhete praktikat ja teletöö toimemehhanisme ning kaameraproovi käigus saavad kõik kõneisikud osaleda treeningus.
Esimeseks treeninguosaks on reaalsete teleintervjuude läbimäng kaameraga, mis hõlmab endas „püstist intervjuud“ päevakorras oleva teema kohta ning „telesaate istuvat otseintervjuud“ põhjalikult valmistunud saatejuhtidega.
Hiljem analüüsime esinemisi video vahendusel.
Koolituse järgselt:
— koolitatavad on teadlikumad teleintervjuu andmise eripäradest,
— nad on saanud intervjuu andmise praktilise kogemuse,
— oskavad paremini intervjuuks valmistuda, sõnumit edastada ning telekaamera ees esineda,
— tõusnud on teadlikkus sellest, kuidas luua endale võimalikult sobiv keskkond intervjuu andmiseks.
Koolituse eeltegevused
Lepingu sõlmimine ja eelkohtumine koolitusvajaduse, ruumide, toitlustamisvõimaluse jms täpsustamiseks. Koolitusmaterjalide tootmine (kriitilised küsimused arvestades iga esineja valdkonda, individuaalsed tööd, videolõikude otsimine televisiooni eetrisse jõudnud intervjuudest, teoreetilise osa ettevalmistus kaasaegsetest uudisväärtustest). Vajadusel mõne uuringumeetodi kaasabil vajaduse täpsustamine (küsitlus, intervjuu jms) täpse programmi väljatöötamiseks. Ajakava planeerimine – vähemalt kaks nädalat enne koolituse algust. Täpsustatud vajadusele vastava programmi väljatöötamine – nädal enne koolituse algust.
KOOLITUSPROGRAMM
Meediasuhete alused ja intervjueerimine
Seminaris vaatame üle, millised on meediasuhete põhireeglid ja võimalused. Analüüsime olulisemaid riske. Käime läbi peamised meediasuhtluse olukorrad ja nende iseärasused, seda kõike arvestades osalejate praktilist kogemust.
Intervjuu televisioonile
Esinemine televisioonis on kõige keerulisem intervjuu vorm. Koolitus vaatleb, mida tuleb intervjuu ettevalmistamisel silmas pidada ning soovitab, mil moel ajakirjanikuga intervjuu eel suhelda, kuidas ennast kaamera ees mugavalt tunda, milliseid võtteid kasutada ja kuidas usutavana mõjuda.
Videotreening
Videotreeningus püütakse maksimaalselt jäljendada kaamera ees reaalsuses ettetulevaid situatsioone. Intervjuu vormis toimuval treeningul jäljendatakse nii tõsiseid aruelusid kui ka provotseerivaid küsimusi ja olukordi. Kõik intervjuud salvestatakse ja seda analüüsitakse hiljem koos osalejatega.
Videote läbivaatus ja analüüs koos grupiga
Treenerid koos grupiga vaatavad läbi kõik salvestatud lühiintervjuud, analüüsitakse ja tehakse tähelepanekuid kogu grupi kohta. Antakse individuaalseid soovitusi.
Järeltegevused
Pärast koolitust saab iga osaleja video oma esinemisega ja teksti soovitustega.